Четвер, 21.09.2017, 08:13
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [9]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [7]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти



Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогічна майстерність викладача

Є. Камінський. Працюю над підвищенням методичного рівня

Участь в колективних формах методичної роботи

До колективних форм методичної роботи  відносяться педагогічна рада училища, методичні комісії, методичні наради,  семінари, школи передового досвіду, педагогічні читання. На педраді я звітувався про проведену роботу по комп’ютерному забезпеченню предметів, що я викладаю.

На засіданні метод комісії була обговорена моя доповідь «Методика використання мультимедіа на уроках», яка була рекомендована для педчитань.

Протягом двох останніх навчальних років мною були підготовлені методрозробки і проведені відкриті уроки  тем «Штангенінструменти,їх будова і правила користування ними» і «Верстати з ЧПУ. Оброблювальні центри» на яких я демонстрував застосування мультимедіа і виготовлені матеріали. 

Мені було доручено провестишколу передового досвіду викладачів де я  діливсясвоїм досвідом використання комп’ютерів,  комп’ютерних і інформаційних технологій для навчального процесу.

  Вибір методичної теми                     

В даний час наше училище працює над єдиною методичною темою: «Шляхи підвищення активізації розумової діяльності учнів на уроках з професійно-теоретичної і професійно-практичної  підготовки».

У зв’язку із впровадженням державних стандартів професійно-технічної освіти внавчальних закладах, що здійснюють професійне навчання, постало питання про оновленнякомплексно-методичного забезпечення предметів і професій.

Тому яобрав собі тему, над якою зараз працюю: « Використання комп’ютерів,  комп’ютерних і інформаційних технологій для комплексно-методичного забезпечення предметів».

    Особливості методичної роботи педагогів в нашому училищі

Наше училище працює на базі Ковельської виховної колонії, і перед  інженерно-педагогічними працівниками встають достатньо гостро специфічні питання методичної роботи.

Наприклад, відбір навчального матеріалу. Це обумовлено  такими факторами:

Наші учні одержують, як правило, «початкову»  кваліфікацію – другий

розряд.

Домашніх завдань в прямому розумінні у нас не існує, тому що у учнів просто немає часу на їх виконання (не передбачено розпорядком дня).

В підручниках міститься багато навчальних матеріалів, які виходять за межі кваліфікаційної характеристики і опрацювання яких розпилює увагу учнів і не дає змого зосередитись на необхідному матеріалі.

Учні в своєї більшості мають низький освітній рівень і педагогічно запущені.

Встало питання, як домогтись засвоєння учнями навчального матеріалу на уроках. Одним із засобів стало створення міні підручників.

  Використання комп’ютера

Працюючи над своєю методичною темою «Використання комп’ютерів,  комп’ютерних і інформаційних технологій для комплексно-методичного забезпечення предметів» я спочатку використовував комп’ютер для виготовлення плакатів, тому що наявні плакати застарілі не тільки фізично, а і морально, довідкових матеріалів.

Були виготовлені плакати «Будова комп’ютера» , «Системи числення», «Системи числового програмного управління», «Роботизації обладнання», «Прилади для визначення шорсткості поверхонь», «Довідник свердлувальника», «Таблиці граничних відхилень отворів і валів» і ін.. Були також створені конспекти, якими користувались учні при підготовці до уроку. Потім на основі тих конспектів були створені мініпідручникі,в яких концентровано викладений навчальний матеріал, відповідно до кваліфікаційної характеристики. (Див. додаток 1 у матеріалі «З досвіду роботи над КМЗ уроку)

Для закріплення матеріалу підготував тести,  а на основі їх – тести для тематичних контрольних робіт. (Див. додатки  2, 3).

Використання мультимедіа і комп’ютерних технологій

З появою в училищі мультимедіа використання комп’ютерів піднялось на нову більш високу ступінь.

На цьому питанні я зупинюсь більш докладно, тому що це є основним змістом моєї роботи над методичною темою.

Мультимедіа - це представлення об'єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою фото, відео, графіки, анімації, звуку, тобто у всіх відомих сьогодні формах.

Тут ми маємо дві основні переваги - якісне і кількісне.

Якісно нові можливості очевидні, якщо порівняти словесні описи з безпосереднім аудіовізуальним уявленням.

Кількісні переваги виражаються в тому, що мультимедіа середовище багато вище по інформаційній щільності, що дуже важливо для інтенсифікації навчання.

Дійсно, одна сторінка тексту, як відомо, містить     близько 2 Кбайт інформації. Викладач вимовляє цей текст приблизно за 1-2 хвилин. За ту ж хвилину повноекранне відео приносить порядка 1,2 Гбайт інформації.

От чому «краще один раз побачити, чим мільйон разів почути».

Методика використання мультимедіа технологій припускає: 

  • вдосконалення системи управління навчанням на різних етапах    уроку;
  • посилення мотивації учення;
  • поліпшення якості навчання і виховання, що підвищить інформаційну 

   культуру учнів;

  • підвищення рівня підготовки учнів в області сучасних інформаційних 

   технологій;

  • демонстрацію можливостей комп'ютера, не тільки як засіб для гри.

Мультимедійні уроки допомагають вирішити наступні дидактичні завдання:

  • засвоїти базові знання по предмету;
  • систематизувати засвоєні знання;
  • сформувати навики самоконтролю;
  • сформувати мотивацію до учення.

При використанні на уроці мультимедійних технологій структура уроку принципово не змінюється. У ньому  як і раніше зберігаються всі основні етапи, зміняться, можливо, тільки їх тимчасові характеристики.

Необхідно відзначити, що етап мотивації в даному випадку збільшується і несе пізнавальне навантаження. Це необхідна умова успішності навчання, оскільки без інтересу до поповнення знань, яких не вистачає, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учня.

Структурна компоновка мультимедійної презентації,  розвиває системне, аналітичне мислення. Крім того, за допомогою мультимедіа можна використовувати різноманітні форми організації пізнавальної діяльності: фронтальну, групову, індивідуальну. 

Таким чином, застосування мультімедіа найбільш оптимально і ефективно відповідає триєдиній дидактичній меті уроку:

       - освітній:  сприйняття  учнями  навчального матеріалу, осмислення зв'язків  і відносин в об'єктах вивчення;

       - розвиваючій: розвиток пізнавального інтересу у учнів, уміння узагальнювати, аналізувати, порівнювати, активізація творчої діяльності учнів;

        - виховній: виховання наукового світогляду, уміння чітко організувати самостійну і групову роботу, виховання відчуття товариства, взаємодопомогу.

         Мультимедійні технології я використовую:

Для анонсування теми.

Тема уроку представлена на слайдах, в яких стисло викладені ключові моменти питання, що розбираються. (Див. додаток 4). 

      - Як супровід пояснення .

У своїй практиці я використовую підібрані спеціально для конкретних уроків мультимедійні, відео фрагменти, анімації, слайди. При використанні мультимедіа в процесі пояснення нової теми достатньо лінійної послідовності кадрів, в якій можуть бути показані найвиграшні моменти теми. З допомогою мультимедіа я маю можливість показати учням анімаційні матеріали вимірювального інструмента, сучасні вимірювальні інструменти, роботу сучасного обладнання, застосування роботів, гнучкі автоматизовані модулі і системи. (Див. додатки 5, 6, 7, 8, 9)

Для закріплення знань.

Під час закріплення на екрані виднівсім учням питання , можливі відповіді  наслідки відповіді і зароблені бали. По суті в закріпленні приймає участь вся група. А якщо внести ігрові моменти, тобто влаштувати змагання двох команд,члени яких відповідають на запитання по черзі, то досягається велика активність учнів в цьому процесі.                     (Див. додаток 10)

 

Для контролю знань.

Використання комп'ютерного тестування підвищує ефективність навчального процесу, активізує пізнавальну діяльність учнів. Тести – це питання  варіантів контрольних завдань, відповіді на які учень знаходить серед представлених можливих відповідей.

При створенні тесту з вибором відповіді на комп'ютері виводиться правильність або неправильність зробленого вибору.  Такі тести передбачають виведення результатів про кількість правильних і не правильних відповідей. Крім того, питання кожного разу задаються в інший послідовності, що створює ілюзію наявності декількох різних варіантів тесту. За наслідками таких тестів можна судити про ступінь готовності і бажання учнів вивчати даний розділ. (Див. додаток 11)

Переваги використання мультимедіа:

Учнів привертає новизна проведення мультимедійних уроків. У класі під час таких уроків створюється обстановка реального спілкування, при якій учні прагнуть виразити думки "своїми словами”, вони з бажанням виконують завдання, виявляють цікавість до матеріалу, що вивчається, пропадає страх перед комп'ютером. У учнів з'являється зацікавленість в отриманні вищого результату, готовність і бажання виконувати додаткові завдання. При виконанні практичних дій виявляється самоконтроль.

Висновки

Педагогічна діяльність викладача профтехучилища  багатогранна, складна, трудомістка. У праці викладача немає просто повторюваних елементів: постійно розвивається галузь знань, основи якої викладає педагог; змінюється контингент учнів; збагачується педагогічна наука.

Все це вимагає постійного пошуку найбільш важливого змісту, доцільних методів, форм і засобів навчання, ефективних шляхів співпраці зі учнями в процесі навчання. 

Складовою вдосконалення педагогічної майстерності викладача є його методична робота, яка передбачає аналіз, систематизацію та узагальнення накопиченого досвіду. Методична робота є одним з обов'язків викладача училища і спрямована на розробку і вдосконалення методики викладання дисциплін, що він викладає. 

Таким чином, науково-об'єктивне, зважене дослідження різних варіантів підвищення рівня методики  викладацької діяльності дозволяє зробити висновок про те, що найбільш ефективним механізмом вирішення завдання вдосконалення навчально-виховної роботи є безперервний, самостійний, професійний саморозвиток і самоосвіта.

 

Категорія: Педагогічна майстерність викладача | Додав: rekun88 (07.06.2013)
Переглядів: 243 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: