Субота, 18.11.2017, 11:06
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [10]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [8]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти


Rf,sytn vsyscnhsd


Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогічна майстерність викладача

Є. Камінський. Особистісно - орієнтоване навчання

Особистісно - орієнтоване навчання на уроках професійно-теоретичної підготовки


1. Освітнє середовище

Кожному учневі, для розвитку і самореалізації потрібне освітнє середовище, що включає:

  • організацію і використання навчального матеріалу різного змісту, виду та форми; 
  •  надання учню свободи вибору засобів виконання навчальних завдань; 
  • використання нетрадиційних форм занять з метою активізації творчості учнів; 
  • створення умов для творчості в самостійній та колективній діяльності; 
  • особливу підготовку викладача до систематичного здійснення роботи на уроці; 

Чим багатше освітнє середовище, особливо в профтехучилищі, тим легше розкрити індивідуальні можливості кожного учня, спиратися на них з урахуванням виявлених інтересів, схильностей і різноманітності суб'єктного досвіду учня, накопиченого їм в сім'ї, в спілкуванні з однолітками, з навколишнім світом.

Таке різноманітне освітнє  середовище має бути в училищі однаковим для всіх учнів. Будучи різноманітним за змістом, воно дає можливість кожному учневі розкрити себе та самореалізуватися. Різноманітне всередині, але однакове для всіх, воно дозволяє виявляти справжню індивідуальність учня в умовах його життєдіяльності навчаючись в училищі. Організація такого середовища, з одного боку, усуває традиційну орієнтацію на «середнього» учня, а з іншого боку дозволяє розкритися кожному учневі.

Педагог, спостерігаючи за кожним учнем, стежить за тенденціями особистісного розвитку, виявляє вибірковість його до предметного змісту знань, фіксує характер і спрямованість пізнавальної активності, уподобання до занять т.п.

Профтехучилище стає тим закладом, де кожен учень пізнає не тільки навколишній світ, і самого себе, а вчиться управляти собою, оцінювати свої реальні можливості, прогнозувати шляхи їх розвитку, тобто не тільки виявляти, але і створювати себе як особистість.

2. Пізнавальний портрет учня

Викладач училища систематично, у предметній діяльності спостерігає за самореалізацією кожного учня і поступово створює його «пізнавальний портрет», що включає опис мотивації потреби у здобутті професійної освіти, і емоційної сторони навчальної діяльності.

Завдання педагога при цьому  не визначати жорсткий вектор розвитку  навчанням. А організовувати різноманітну середу,  де кожен учень самореалізується як може у відповідності з притаманними йому індивідуальними, пізнавальними можливостями.

Учитель виявляє ті чи інші особистісні прояви, організовуючи з їх урахуванням освітній процес, який за своєю суттю має бути не стільки інформаційним, скільки розвиваючим. Створивши умови, вчитель фіксує індивідуальну поведінку учня, накопичує своєрідний банк даних, з чого складається пізнавальний портрет учня.

Чому ця робота адресується саме вчителеві, а не училищшному психологу або іншому фахівцю? Вчитель бачить учня комплексно, в реальному, звичної для нього училищному середовищі, працює в предметному змісті, тобто через педагогічну симптоматику дає характеристику особистісного розвитку учня.

Саме це називається диференційованим підходом у навчанні. Тим самим (при відповідній професійній підготовці) вчитель, працюючи з усіма дітьми разом, створює умови розкриття кожного.

3. Пізнавальний профіль учня

Друга, не менш важлива проблема це вивчення і опис «пізнавального профілю» учня. Зазвичай існуюча практика закріплює за цим терміном науково-предметний зміст (гуманітарний, фізико-математичний, природничий профіль).

Проектування навчального процесу в особистісно - орієнтованій системі професійно-теоретичного навчання учнів училища  не обмежується, звичайно, спеціальним конструюванням навчального матеріалу, що забезпечує учню свободу вибору в роботі з ним.

Важливо, як цей матеріал використовується вчителем на уроці.
Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно-орієнтованого навчання суттєво змінюється його функція, форма організації. У цьому випадку урок підпорядковується не повідомленню та перевірці знань, а виявленню досвіду учнів. Для цього вчитель, працюючи з
групою, виділяє різні індивідуальні можливості учнів, та, спираючись на них, відбирає найбільш відповідний змісту знань, що підлягає засвоєнню.

Відомо, що ознаки, зафіксовані в понятті  знання, не завжди особистісно значущі для учня. Нерідко вчитель і учень по-різному сприймають один і той же зміст. Необхідно їх узгоджувати, до того змісту, яким володіє учень, тобто своєрідне «окультурення» суб'єктного досвіду учня. Саме таке завдання має вирішувати вчитель на уроці за допомогою всіх учнів групи.

Є. Камінський, викладач спец. дисциплін.

Категорія: Педагогічна майстерність викладача | Додав: rekun88 (01.06.2013) | Автор: Є Камінський
Переглядів: 329 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: