Четвер, 21.09.2017, 08:12
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [9]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [7]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти



Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогічна майстерність викладача

Є. Камінський. Інтенсифікація процесу навчання

Прискорений соціально-економічний розвиток нашої країни пред'являє дедалі нові вимоги до людського чинника у області виробництва, і у сфері освіти, які мають краще готувати молодь до життя і праці.

Оновлення усіх сторін життя суспільства, необхідність виходу на передові рубежі науково-технічного процесу, забезпечення високої ефективності виробництва, найповнішого розвитку творчого потенціалу суспільства – усе це ставить перед загальноосвітньою та професійною школою цілком нові навчальні та виховні завдання. Необхідно, щоб навчання формувало новий тип мислення, новий стиль діяльності, орієнтований на ефективніші рішення виробничих, соціальних, культурних і багатьох інших проблем.

Про досі недостатню ефективність навчання свідчать багато фактів.

Не повною мірою розв'язано проблему учнівського перевантаження.

Поруч із визволенням програм від ускладненого та другорядного матеріалу в  них було внесено доповнення, пов'язані з новими технологіями виробництва, глобальними проблемами сучасності.

Тому слід шукати такі способи навчання, які б у цей час давали можливість учням засвоювати зростаючий обсяг знань і умінь. Отже, необхідний активний пошук інтенсивних методів, форм і засобів навчання.

 Багато викладачів поки що недостатньо володіють такими методами і формами навчання, які розвивають пізнавальну активність учнів. У результаті на уроках досі промовляє в основному викладач, а учні мовчать й у кращому разі пасивно запам'ятовують матеріал.

 З вищевикладеного виходить, що напрямами перебудови навчання у сучасних ПТНЗ є інтенсифікація і оптимізація процесу навчання. Вона продовжує залишатися однією з ключових проблем педагогіки. Інформаційний вибух і сучасні темпи приросту наукової інформації, яку потрібно встигнути передати учням за час навчання, спонукають викладачів шукати вихід з положення за рахунок нових педагогічних прийомів.

 Шляхи підвищення ефективності навчального процесу

Інтенсифікація навчання - це передача більшого обсягу навчальної інформації учням при незмінній тривалості навчання і без зниження вимог до якості знань.

Для успішної інтенсифікації навчального процесу слід розробляти і впроваджувати науково обґрунтовані методи керівництва пізнавальним процесом, що мобілізує творчий потенціал особистості.

Підвищення темпів навчання може бути досягнуто шляхом вдосконалення:

  • змісту навчального матеріалу;
  • методів навчання.

Способи інтенсифікації навчання        

Серед способів інтенсифікації навчання особливе значення має застосування методів, форм, засобів, прийомів, що активізують        навчально-пізнавальну діяльність учнів, стимулюють їх навчання. Велику роль відіграють проблемно-пошукові методи, навчальні  дискусії,  пізнавальні гри, самостійна робота учнів.

 Характерною ознакою вдосконалення форм навчання поки що є прагнення викладачів до застосування різних видів уроків у системі вивчення певного розділу чи теми. До того ж у найбільш досвідчених викладачів складається свій методичний стиль, що дозволяє їм максимально розкрити сильні сторони своєї майстерності і завдяки їм активізувати пізнавальну діяльність учнів.

  При наявності різних форм організації навчання було дуже необачно спробувати нав'язати всім викладачам країни  якусь одну  панацею від усіх бід. Річ у тім, що у педагогіці закономірно встановлено можливість вирішувати одні  і ті навчально-виховні завдання різними поєднаннями як методів, так і форм організації процесу.

Разом з тим сучасна дидактика рекомендує безупинно оновлювати арсенал форм організації навчання, вносити у загальну скарбничку досвіду дедалі нові підходи роботи з учнями. Дуже важливо, як можна ширше використовувати співбесіди, семінари, конференції, зустрічі з учнями. На таких заняттях монолог викладача замінюється діалогом з учнями.

         Вдосконалення методів навчання забезпечується шляхом:

  • широкого використання колективних форм пізнавальної діяльності (парна і групова робота, рольові та ділові ігри та ін.);
  • вироблення у викладача відповідних навичок організації управління колективною навчальною діяльністю учнів;
  • застосування різних форм та елементів проблемного навчання;
  •  вдосконалення навичок педагогічного спілкування, мобілізуючих творче мислення учнів;
  •  індивідуалізації навчання при роботі в учнівській групі і облік особистісних характеристик при розробці індивідуальних завдань та виборі форми спілкування;
  •  прагнення до результативності навчання і рівномірному просуванню всіх учнів в процесі пізнання незалежно від початкового рівня їх знань та індивідуальних здібностей;
  •  знання та використання новітніх наукових даних в галузі соціальної та педагогічної психології;
  •  застосування сучасних аудіовізуальних засобів, ТСО, а при необхідності –  інформаційних засобів навчання.

Для інтенсифікації навчання важливий, як темп контролю, так і його аналітичність. Викладачу треба знати не тільки  брак знань у учнів, а і його причини.

Найбільш важливо реалізувати рішуче поліпшення психолого-педагогічного вивчення учнів, виявлення причин відставання у навчанні.

Серед таких причин може бути недоліки здоров'я, дефекти вихованості особистості, вади самого процесу навчання, зокрема відсутність індивідуального підходу тощо.  

  Параметри інтенсифікації навчання

Розглянемо коротко параметри, що сприяють інтенсифікації та оптимізації навчального процесу. Вони передбачають як мінімум:

  • раціональний відбір навчального матеріалу з чітким виділенням у ньому основної базової частини і додаткової, другорядної інформації.
  • раціональну дозування навчального матеріалу для багаторівневого опрацювання нової інформації з урахуванням того, що процес пізнання розвивається не за лінійним, а по спіральному принципом.
  • забезпечення логічної наступності нової та вже засвоєної інформації, активне використання нового матеріалу для повторення і глибшого засвоєння пройденого.
  • економічне і оптимальне використання кожної хвилини навчального часу.

Євген Камінський, викладач

 

 

 

Категорія: Педагогічна майстерність викладача | Додав: rekun88 (24.06.2013)
Переглядів: 1734 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: