Четвер, 21.09.2017, 08:11
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [9]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [7]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти



Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогічна майстерність майстра в/н

Г. Рекунович. Майстер - головна фігура при підготовці фахівця

Майстер виробничого навчання - головна фігура при підготовці фахівця

В.О.Сухомлинський писав – “  «У роки отроцтва і ранньої юності людині треба дати вміння і навички, які допомогли б їй свідомо вибрати професію, розкрити в праці свої задатки, здібності, нахили». 

Професійне училище в першу чергу ставить за мету дати учням професійну підготовку. Учень, який закінчив профтехучилище, повинен впевненно орієнтуватися в головних галузях виробництва і мати вміння та навички, які полегшують інтегруватися у виробничий процес. Поряд з різноманітними видами обробки матеріалів учні навчаються конструювати і моделювати, монтувати і демонтувати моделі споруд, машин і механізмів.
Учні вже в підлітковому віці ознайомлюються із загальними принципами виробництва, набувають умінь і навичок, спільних для ряду конкретних галузей праці.

Сучасні тенденції освітнього середовища диктують нові напрямки у створенні умов виховного процесу, надаючи перевагу використанню комп’ютерних технологій. Сучасна спрямованість професійного навчання акцентується на творчих проектах учнів, створюючи всі умови для становлення і самовизначення творчої особистості. Повний цикл творчої діяльності починається з ідеї, її реалізації, що плавно перетікає в аналіз шляхів, підбір засобів для її здійснення. У процесі роботи зароджується бажання створити виріб, перевірити теорію на практиці, виявити і виправити помилки. 

Важливо надати виробу неповторності, закінченості за допомогою різних видів обробки. Після закінчення виробу учень із легкістю складе творчий звіт про виконану роботу, зробить аналіз, розпише етапи практичної діяльності, висловить побажання до зміни проекту. 

Комп’ютерні технології покликані допомогти, а не замінити процес діяльності учня та майстра. На основі комп’ютерних технологій майстру виробничого навчання легко розробити об’єкти праці. Молода людина не уявляє свого існування без інформаційного процесу, повна зміна трудового процесу на комп’ютерні технології призводить до виховання підлітка, який запрограмований на механічне натискання певної послідовності клавіш і не усвідомлює суті процесу. При цьому учень не заглиблюється в особливості виробництва, виконує проектну діяльність за шаблоном, допускається грубих помилок на початковому проектному етапі виробництва. 

Наприклад, при розробках проектів виробів з металу вибір виду постановки розміру впливає на якість виконаного виробу. Застосовуючи лінійний “ланцюговий” вид, учень при розмітці отворів для свердління на кожному розмірі помиляється на 1мм. 

У металообробці вибір інструменту для обробки безпосередньо впливає на шорсткість поверхні. А це впливає на довговічність експлуатації виробу.
Перераховані приклади показують, як на первинному етапі через незнання особливостей виконання виробу закладається випуск недоброякісної продукції, що призводить до псування матеріалу, втрати клієнта, ринку збуту і в подальшому – банкрутства фірми. 

Тому головним завданням майстра виробничого навчання на уроках професійно-практичної підготовки є створення творчого середовища для індивідуальної діяльності учнів з метою самореалізації.
Головна складність у досягненні цього полягає у вмінні педагога проаналізувати увесь творчий процес. Не розбиваючи його на технологічні етапи, розробити варіативність творчих завдань, враховуючи вікові особливості учнів, їх інтереси, базові знання і регіональні особливості. 

Основою творчості є об’єкт трудової діяльності. Підбір варіативності виробів, що базуються на виборі товарній продукції необхідної споживачу дає можливість учням на первинному етапі вибрати виріб за бажанням, з урахуванням схильностей та інтересів. У процесі виготовлення виробу стимулюється інтерес не тільки до оволодіння технологічними операціями, але і до можливості ознайомитися з особливостями обробки, вивчення будови й практичного застосування.  

Діяльність педагога – невтручання у творчу діяльність учня, в пошуковий процес, віра в його можливості, допомогти учню усвідомити власну значимість при вирішенні проблемних ситуацій. Що мимоволі виникають під час практичної діяльності. 

Майстер повинен замінити репродуктивний стиль створення умов для самостійної творчої діяльності учнів, імітуючи життєве середовище, в якому учень проживає етапи створення об’єкту не для “галочки”, а для реалізації свого потенціалу. Тоді виріб стає для учня найдорожчим і найбажанішим витвором. 

Спільна діяльність «майстер-учень» повинна направлятися на самовдосконалення особистості учня. Творчий процес, заснований на взаємодовірі, розглядається учнем як власна виробнича діяльність. Це призводить до цілеспрямованого створення соціальних умов (матеріальних, духовних, організаційних), які підготують учнів до суспільного життя за  вибраною професією.

Розвиток навчального закладу. Перспективне прогнозування розвитку. Інструкція.

Перспективне планування

Категорія: Педагогічна майстерність майстра в/н | Додав: rekun88 (13.05.2014) | Автор: Геннадий Борисович
Переглядів: 366 | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: