Четвер, 21.09.2017, 08:13
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [9]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [7]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти



Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Педагогічна майстерність майстра в/н

Досвід роботи при проведенню проблемних уроків

Досвід роботи викладача спецдисциплін  Цехоша Л.П. ДПТНЗ  «Ковельське ПТУ» при проведенню проблемних уроків


1. Розвиток професійного інтересу учнів на уроках спецтехнології штукатурів.

Об'єкт дослідження: викладання предмета спецтехнології штукатурів.
Сутність: підвищення ефективності уроків, поліпшення якості підготовки учнів визначили роль розвитку професійного інтересу учнів
Новизна: методичні прийоми і способи розвитку професійного інтересу.

1. Формування професійного інтересу у учнів з професії
«Штукатур; маляр»

Основні напрямки:
- перше - виховання в учнів переконаності в оволодінні обраною професією;
- друге - виховання в учнів індивідуально-психологічних якостей, необхідних для успішної трудової діяльності: наполегливість в досягненні мети, уважність, дисциплінованість, організованість і т.д.
-  Активізація розумової діяльності.
- Використання проблемно-пошукового методу навчання.
- Необхідність включення у навчально-виховний процес нетрадиційних форм навчання (уроки-змагання,  уроки-екскурсії, конференції з предмета, КВК, вікторини,  комбіновані та бінарні уроки).

В умовах училища найчастіше більш сильно позитивно впливає група факторів, що відноситься до організації навчально-виховного процесу. Негативний вплив на учня може зробити який-небудь один сильний фактор.

Успіх розвитку професійного інтересу залежить від того, наскільки будуть уважно вивчатися фактори, що впливають на учнів:

  • Придатність до обраної професії.
  • Глибока зацікавленість професією.
  • Санітарно-гігієнічні умови в училищі.
  • Авторитет майстра п/о і викладача спецтехнології
  • Матеріально-технічна оснащеність робочого місця в майстернях.
  • Постановка в училищі спортивної роботи.
  • Функціонування предметних та інших гуртків  

Молодий фахівець, здатний успішно працювати в сучасних умовах, повинен володіти такими особистісними якостями: 

  • Професійна спрямованість - розуміння ролі професіоналізму в умовах ринку.
  • Професійна самостійність - здатність ставити перед собою цілі трудової діяльності; здатність якісно і в строк виконувати завдання майстра; наявність добре розвиненого самоконтролю.
  • Конструктивні вміння - вибір матеріалів та інструментів, вибір оптимальних технологічних прийомів і способів ведення робіт.
  • Рівень навченості та пізнавальної самостійності: наявність системи знань, уміння знаходити джерела інформації, добувати й систематизувати її; наявність технічного мислення.
  • Моральна вихованість: знання морально-етичних принципів, вміння приймати рішення в критичну хвилину.
  • Комунікативні уміння і навички - гуманного демократичного спілкування з людьми, встановлення правильних взаємин з товаришами, вміння встановити ділові стосунки з керівництвом. 
Перераховані властивості особистості робочого формуються в процесі активної навчальної діяльності, основою якої є проблемно-пошукова діяльність. 

2. Один з найважливіших шляхів розвитку інтересу до обраної професії на уроках спецтехнології - активізація розумової діяльності учнів у процесі засвоєння ними знань, а одне з основних засобів активізації - впровадження проблемного методу навчання.

Застосування цього методу спрямовано насамперед на формування активного ставлення учнів до навчання, на розвиток творчого мислення. Активність учня полягає в тому, що він повинен аналізувати фактичний матеріал і так їм користуватися, щоб самому отримати з нього нову інформацію, тобто відбувається розширення і поглиблення раніше отриманих знань.

В цілях активізації розумової діяльності учнів на уроках спецтехнології  штукатурів практикуються вправи з планування послідовності оздоблювальних робіт - складання технологічних карт, організації робочого місця, розрахунок потреби матеріалів. Розглядаючи технологічну послідовність виконання робіт, викладач чітко пояснює способи виконання кожної операції, застосовувані для цього інструменти, матеріали, пристосування і засоби механізації, заходи безпеки при виконанні робіт. При вивченні спецтехнології учні систематично залучаються до самостійної роботи з технічною та довідковою літературою, технічною документацією, роботи з книгою.

У процесі пояснення учні повинні конспектувати новий матеріал. Допомагаючи учням успішно вести конспекти, викладач виконує наступне: 

  • записує на дошці тему уроку й основні питання;
  • записує нові терміни на дошці;
  • основні визначення пропонує записати під диктовку;
  • періодично перевіряє конспекти учнів. 

3. У своїй діяльності  викладач спецдисциплін  найбільше використовує частково-пошуковий метод, виклад з проблемним початком, коли наявні в учнів знання потрібно застосувати в нових практичних умовах. Наприклад, при поясненні теми «Виконання високоякісної штукатурки» по ходу ведення уроку викладачем задаються питання: «чи можна обійтися без провішування стін?», «Чому оптимальна відстань між сусідніми маяками має бути 2м?», «Чому дерев'яні маяки застосовуються рідко?» і т.д. Хлопці постійно шукають відповіді на ці питання.

Проблемне навчання розвиває навички самостійного мислення, але воно повинно поєднуватися з іншими видами навчання. Новий матеріал потрібно вміти підносити так, щоб учням постійно було цікаво бути присутнім на уроці і увагу їх не слабшало. Це залежить і від структури уроку, і від обраних методів викладу і закріплення нового матеріалу, і від змісту викладеного матеріалу, і від КМЗ предмета, а також від особистості самого викладача: від його емоційність, вміння говорити та зрозуміло пояснювати, від його зовнішності і доброзичливого ставлення до учнів.

4. Нетрадиційні форми ведення уроків спецтехнології також сприяють активізації розумової діяльності учнів:

  • уроки-екскурсії в музей училища або на підприємство;
  • проведення конференцій з предмета, коли учні не тільки вивчають більшу частину матеріалу, але і знаходять додатковий матеріал у бібліотеці («Цемент - хліб будівництва»);
  • уроки-змагання з предмета, КВК, вікторини. 

Цілям розвитку професійного інтересу служить проведення бінарних уроків, на яких чітко простежується міжпредметний зв'язок. Наприклад, урок на тему «Повітряне  вапно» проводиться спільно з викладачем хімії. При випаленні, гасінні і твердінні вапна, як відомо, протікають різні хімічні реакції, знання яких необхідне студентам для правильної роботи з вапняними розчинами.

Комбінований урок спецтехнології.

Урок починається з підготовки учнів до сприйняття нового матеріалу. Викладач створює у них «стартовий» стан, бажання активно сприймати новий матеріал. Один із способів - повторення основних моментів раніше вивченого. З цією метою використовуються картки-завдання, робота з якими розрахована на 5-8 хвилин, словникова робота з основними термінами (наприклад, по черзі, залежно від бажання викладача, закривається одна сторона картки), а також стислий виклад учнями пройденого матеріалу.

 Продовження статті читати далі >> Кельма - Інструмент для накидання і намазування розчину



Категорія: Педагогічна майстерність майстра в/н | Додав: rekun88 (17.06.2013)
Переглядів: 817 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: