Субота, 18.11.2017, 11:02
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [10]
Педагогічна майстерність викладача [11]
Поради викладачу профтехучилища
Педагогічна майстерність майстра в/н [10]
Поради для майстрів професійно-практичної підготовки ПТУ
Цікава інформація [14]
Новини освіти, інноваційні технології навчання за кордоном
Поради випускнку профтехучилища [4]
Поради випускнку профтехучилища, як збудувати свою кар'єру
Накази і листи МОН України [8]
Накази і листи МОН україни стосовно діяльності профтехосвіти
Офіційні сайти


Rf,sytn vsyscnhsd


Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Рекунович Г.Б. Основи виробничої санітарії та гігієни праці в ПТНЗ

Основи виробничої санітарії та гігієни праці в ПТНЗ



Гігієнічними принципами нормування умов і організації трудового навчання і праці дітей і підлітків є:

- врахування віку, статі та стану здоров'я, підвищеної чутливості організму до дії факторів виробничого середовища;
- відсутність несприятливого впливу на фізичний, психічний та моральний розвиток та стан здоров'я;
- виключення підвищеної небезпеки травматизму для себе і оточуючих.

У відповідності з цими принципами Трудовим кодексом України   трудова діяльність підлітків на постійній основі дозволяється, починаючи з 16-річного віку. Допускається застосування праці осіб, які досягли 14 років, з дозволу батьків або осіб які їх заміщають, на тимчасових роботах у вільний від навчання час за умови виконання легких робіт, що не чинять негативного впливу на здоров'я і не перешкоджають навчанню.  

Для осіб, які не досягли 18-річного віку, забороняються професії та види робіт з важкими і шкідливими умовами, випробування при прийомі на роботу, укладення договорів про повну матеріальну відповідальність. Підлітки приймаються на роботу тільки після обов'язкового медичного огляду та до 18 років підлягають щорічному медичному огляду за рахунок коштів роботодавця. 

Роботодавець зобов'язаний інформувати підлітка про пільги, передбачених законодавством, забезпечити інструктаж і навчання правилам охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії. Програми навчання з виробничої гігієни та санітарії повинні бути узгоджені зі спеціалістами Держспоживконтролю України.  

За даними сучасних досліджень, до 40% підлітків, які починають трудову діяльність, не обізнані з трудовим законодавством в області охорони праці підлітків, близько чверті підлітків, що поєднують навчання з роботою, працюють у важких та шкідливих умовах. 

Для працюючих підлітків встановлений  скорочений  робочий  тиждень, що становить 24 години для осіб, які не досягли 16 років і 36 годин для осіб віком від 16 до 18 років. Тривалість щоденної робочої зміни не може перевищувати для підлітків 15-16 років - 5 годин, 16-18 років - 7 годин. 

При працевлаштуванні у вільний  від навчання час, тривалість роботи повинна складати не більше 2,5 годин в день для осіб до 16 років і не більше 3,5 годин для осіб віком від 16 до 18 років, з часом закінчення не пізніше 21 години. 

В ПТУ країни щорічно надходить близько 15-20% професійно непридатних підлітків, і тільки 20-40% учнів ПТУ продовжують працювати за фахом. 

Число осіб, які не освоюють професію з-за невідповідності психофізіологічних особливостей, коливається в залежності від її складності і складає від 7 до 80%. Згідно сучасним уявленням, професійна придатність не є вродженою, а формується в процесі навчання і оволодіння професією.
Успішність її формування залежить від багатьох факторів, в тому числі від вихідного рівня окремих психофізіологічних функцій, так званих ключових професійно значущих функцій (КПЗФ). 

Відповідно до психофізіологічної сутності професійно значущі функції та якості можуть бути розділені на 6 груп:
1) рухові функції (м'язова сила, витривалість, тремор, показники координаційних властивостей);
2) сенсорно-анализаторные функції (зір, слух, дотик, нюх, смак, вестибулярна стійкість, кинестетична і м'язова чутливості);
3) індивідуально-типологічні особливості вищої нервової діяльності (сила, рухливість, врівноваженість нервових процесів);
4) аттенционно-мнемічні якості (властивості уваги і пам'яті);
5) інтелектуальні функції (рівень розвитку інтелекту, мислення);
6) характерологічні особливості особистості (вираженість екстраверсії, нейротизма, ригідності).

Метеорологічні умови виробничого середовища     

Метереологічні умови можуть характеризуватися як підвищеної, так і зниженої температури повітря. З підвищеною температурою повітря підлітки можуть контактувати в металургійному виробництві, металообробній промисловості, в текстильному, кондитерському, кулінарному виробництвах, фарфоро-фаянсової промисловості. У підлітків, які працюють в одних і тих же цехах з дорослими робітниками, при виконанні навіть меншого обсягу фізичних навантажень температура шкіри і тіла підвищується швидше і в більшій мірі, зрушення гемодинаміки більш виражені, а їх відновлення відбувається більш повільно. 

Встановлена підвищена чутливість організму підлітків до впливу шуму всіх параметрів. 
 
Слуховий аналізатор в юнацькому та підлітковому віці більш чутливим до шуму, ніж у зрілому. Відновлення слухової чутливості після дії шуму у підлітків йде більш тривалий час, ніж у дорослих. Дані біоелектричної активності головного мозку підлітків і функціональний стан слухового аналізатора вказують на виражені несприятливі зміни при впливі шуму: сповільнюються темпи вікового розвитку центральної нервової системи, знижуються рівень її функціонального стану (у кірковому відділі слухового аналізатора) і слухова чутливість, причому зміни більш виражені у підлітків молодшого віку. 

Багато  виробництв  характеризуються значним вмістом пилу в повітрі робочої зони. При однакових концентраціях пилу в повітрі робочих приміщень пневмоконіоз в молодому віці розвивається швидше і протікає більш несприятливо, ніж у осіб зрілого віку. 

Розвиток стомлення  під час навчання чи роботи

У підлітків відзначаються більш ранній розвиток стомлення, знижена витривалість при статичному напрузі. Ці особливості впливають на характер кривої їх працездатності протягом робочого дня: невеликий період високої працездатності, знижується після 2,5-3 год роботи, різке падіння продуктивності в другій половині дня і більш тривалий період її відновлення.

ГІГІЄНА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ І ПРОДУКТИВНОЇ ПРАЦІ УЧНІВ 



1.Вплив  праці на організм  підлітків. Різні види праці, особливо роботи, що виконуються на земельній ділянці училища, в садах, городах і на полях колгоспів, організовані з урахуванням віково-статевих особливостей учнів і вимог гігієни, надають позитивний вплив на фізичний розвиток і функціональне вдосконалення основних фізіологічних систем організму підлітків. 

У майстернях, де відбувається урок професійно практичної підготовки, забезпечуються оптимальні умови мікроклімату і достатнє природне та штучне освітлення. Робочі місця (спеціальні робочі столи, верстаки і верстати) відводяться кожному  учню з урахуванням його зростання. 
Керівництво училища щорічно повинно здійснювати перевірку технічного стану устаткування, інструменту, ізоляції електропроводки, надійності заземлення. Дозвіл на проведення занять у майстернях  видається перед початком кожного навчального року спеціальною комісією, у складі якої обов'язково повинен бути лікар з гігієни підлітків або санітарний фельдшер.
Категорія: Мої статті | Додав: rekun88 (02.02.2014)
Переглядів: 1102 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: