Четвер, 21.09.2017, 08:14
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Ковельське професійно-технічне училище"...

Меню сайту
НОВИНИ

Конкурс професійної майстерності серед учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» з професії слюсар з механоскладальних робіт    

Конкурс

*****

Конкурс фахової майстерності Переможці конкурсу



*****


Пошук роботи

Форма входу

Офіційні сайти



Центр_Инноватики
Цікаві статті

Колективна творчість педагогів

Конкурс професійної майстерності

За державним стандартом ПТО

ПОШУК РОБОТИ — ЦЕ ТЯЖКА ПРАЦЯ

Як написати гарне резюме

Як вибрати ВУЗ

Використання мультимедійних технологій

Підвищення якості навчання

Є таке училище

Перевиховуємо, навчаючи професії

ЧИМ СКЛАДНІШЕ ВЧИТЕЛЮ – ТИМ ЛЕГШЕ УЧНЮ.

Професійна майстерність досягається працею.

Порадник

Педагогічна майстерність викладача

Педагогічна майстерність майстра в/н

Цікава інформація

Поради випускнку профтехучилища

Актуальне відео
Свята

Праздники Украины

Погода

Яндекс.Погода

лічильник
html counterсчетчик посетителей сайта
Статистика

Кельма - Інструмент для накидання і намазування розчину

  

Виклад нового матеріалу ведеться з використанням постановки проблемних ситуацій. Усний виклад самим викладачем нового матеріалу займає не більше 10-15 хвилин. Основну роботу учні виконують самі, вміло спрямовану педагогом в потрібне русло. За характером відповідей учнів викладач слідкує за тим, як вони засвоюють новий матеріал.

Робота організована так, щоб, не допускаючи стомлення учнів, підтримувати їх увагу протягом усього уроку. Один із способів попередження стомлення учнів - різноманітність форм і прийомів роботи на уроці, використання найбільш продуктивної частини уроку для засвоєння досліджуваного матеріалу.

Увага більшості учнів ПУ розсіяна, вони не володіють  тривалою стійкістю, тому по ходу уроку викладач застосовує так звані психологічні розрядки напруженості уваги. Досягається це зазвичай використанням прикладів з життя, переходом до викладу більш легкого для засвоєння матеріалу. Закінчувати необхідно узагальненням сказаного та підбиттям підсумків.

У заключній частині потрібно перелічити основні моменти викладеного матеріалу, додатково звернути увагу на вузлові моменти, повторити основні висновки. Крім того, потрібно відзначити хлопців, які активно працювали на уроці, виставити і прокоментувати оцінки.

Перераховані прийоми активізації розумової діяльності учнів на уроках спецтехнології сприяють кращому засвоєнню нового матеріалу, що тягне за собою розвиток їх професійного інтересу.

Засвоєні знання перевіряються практичним застосуванням, а практика впливає на хід засвоєння знань. В цілях закріплення нового матеріалу на уроках спецтехнології учням пропонуються різні вправи.

Наприклад, при вивченні теми «Розбивка  підлоги в приміщенні під укладання плитки» дається завдання зробити розбивку в прямокутному і непрямоугольном приміщенні. На більшості уроків при поясненні порядку ведення того чи іншого процесу в якості закріплення учні складають технологічну карту цього процесу.

Технологічні карти складаються для того, щоб у учнів з самого початку формувалися вміння планувати технологічні процеси, правильно і раціонально здійснювати вибір інструментів, пристосувань та інвентарю, вибирати способи виконання операцій.

Технологічна карта процесу підготовки поверхні стін під поліпшене водне забарвлення

п/п

Найменування операції

Інструменти, пристосування та інвентар

Технологічні умови

1

2

3

4

1

очистка поверхні

Металевий шпатель, подмостки

поверхня очищається від бруду, розшиваються тріщини

2

перша грунтовка

мочальна щітка, відро, підмостки

состав грунтівки:

гіпс - 1кг
крейда - 2кг
клей тваринний до робочої густоти

3

шпаклювання трещин

металлический шпатель, підмостки

склад шпаклівки:
клей тваринний - 2,5кг
оліфа - 3кг
крейда - 65 кг
вода - 30л

4

шліфування тріщин

наждачний папір, лещадь, підмости

при шліфуванні вирівнюються нерівності накладеної шпаклівки і подряпини від шпателя

5

Друга грунтовка

мочальная кисть, валик, відро, підмости

склад грунтовки той же, ґрунтування проводиться для погашення тягне здатності поверхні

6

забарвлення на два рази

краскопульт (ручний)

фарбувальний склад наноситься обертальними рухами

При вивченні тем «Інструменти штукатура», «Інструменти маляра», «Виконання високоякісної штукатурки» викладач пропонує учням скласти кросворд на цю тему, де зашифровуються назви всіх інструментів, спеціальні терміни. Зазвичай кросворди складаються в малих групах по 2-4 людини. Хлопці складають свої кросворди та обмінюються ними з іншою групою. В якості закріплення цілого розділу можна проводити урок-змагання між трьома ланками; викладач пропонує запитання кожній ланці, правильність відповідей оцінює журі під керівництвом викладача.

Для закріплення нового матеріалу учням пропонуються розрахункові задачі, такі, як «Розрахунок кількості шпалер для обклеювання приміщення певних розмірів», «Розрахунок модуля крупності піску», «Визначення норм часу».

Міцність оволодіння знаннями, вміннями і навичками, їх закріплення і вдосконалення досягається організацією регулярного повторення навчального матеріалу. Повторюючи матеріал, використовуючи його в різних ситуаціях, учень знаходить в ньому нові сторони, осмислює факти, уточнює поняття, збагачує висновки.

Поточне повторення на уроках спецтехнології  викладач  проводить за картками-завданнями. Вони включають кількісні та якісні задачі, а також питання, відповіді на які учень повинен написати сам з наведених у картці. Наприклад, «Вибрати склад будівельного розчину для штукатурення фасаду бетонного будинку взимку:

  • 1:1:3 + церезіт;
  • 1:1,5:4 + NaNO3;
  •  1:0,5:5 + поташ;
  • 1:3:4 + NaCl».

З якої причини дутики утворюються на оштукатуреній поверхні?

  • з-за нанесення всій штукатурки в один прийом;
  • з-за не загасившогося  вапна;
  • з-за застосування відмороженого розчину;
  • з-за нанесення штукатурки на суху поверхню».

Відповідь потрібно обґрунтувати.

Узагальнююче повторення проводиться в кінці вивчення теми і має на меті систематизацію знань і вмінь учнів. Один з прийомів узагальнюючого повторення - оглядова лекція, коли викладачем викладається раніше вивчений матеріал в систематизованому вигляді, з узагальненими висновками. 

Також проводяться розгорнута бесіда по матеріалу вивченої теми, узагальнююче повторення у вигляді семінару. Щоб бесіда дала ефект, викладач заздалегідь дає учням питання, за якими вони повинні підготуватися до заключного заняття по темі. Питання повинні охоплювати тільки основні вузлові моменти матеріалу теми.

В ході семінару окремі учні роблять повідомлення з основних питань, інші доповнюють їх, уточнюють. Наводять приклади з практики. Підсумкове повторення проводиться в кінці року з метою виставлення річних оцінок.

Викладач проводить його зазвичай у вигляді заліку: спочатку колективно повторюються основні вузлові моменти пройденого матеріалу, а потім кожному учню видається індивідуальне завдання по картці.

При виставленні оцінок враховується як правильність виконання індивідуального завдання, так і активність учня при спільному повторенні. Одним з критеріїв міцності засвоєних знань є вміння учнів в приватному знайти загальне і приватне. Такі вміння формуються при виконанні вправ по систематизації вивченого матеріалу.  Систематизація припускає уявний розподіл понять за групами та підгрупами в залежності від їх подібності чи відмінності. Такі вправи проводяться у формі заповнення оглядово-повторительных таблиць.

Питання в таблиці формуються так, що на них не можна відповісти без вдумливої і осмисленої роботи, необхідно використовувати книги, нормативні документи, записи в зошитах.
Характеристика зв'язуючих для водних фарбувальних сумішей.

В’яжучі речовини

властивості

недоліки

переваги

область примінения

1. Вапно

 

 

 

 

2. Рідке скло

 

 

 

 

3. Тваринний клей

 

 

 

 

4. Рослинний клей

 

 

 

 

 Поряд з вправами і системою повторення одним із способів закріплення і вдосконалення знань є домашня робота учнів.

Успіх її залежить від того, як пройшов урок, як учні підготовлені до виконання домашнього завдання. Учні повторюють за підручником або конспектами матеріал, викладений викладачем на уроці, і виконують задану роботу.

Іноді домашня робота являє собою продовження класної.

Наприклад, закінчити складання технологічної карти (записати інструменти, пристосування і інвентар, необхідні для виконання якого-небудь процесу обробки, та охарактеризувати технологічні умови) або закінчити роботу з систематизації: заповнити останню графу таблиці.

Дефекти неводних фарбувань і способи їх усунення

Дефект

причина появлення

спосіб усунення

1. Іржаві пятна

просочування смолистих плям, не видалених при підготовці поверхні

плями зачистити, промити 3% розчином HCl, покрити нітролаком

2. Груба фактура фарбування

недостатньо прошпатльована поверхня, забарвлення зроблена непроцідженим колером

прочистити поверхню пемзою і заново пофарбувати новим кольором

і т.д.

 

  

Крім того, може бути завдання, що носить описовий характер. Це чи письмова  відповідь на запропоновані викладачем запитання, чи порівняння варіантів. Наприклад, перерахувати процеси штукатурення, які можуть бути механізовані, і ті, які в даний час виконуються тільки вручну.

Домашнє завдання завжди носить творчий характер. Наприклад, при вивченні теми «Розбивка під облицювання підлоги плиткою» це завдання «Визначити, чи є прямокутним приміщенням ваша ванна кімната, кухня і т.д.».

Крім уроків спецтехнології і виробничого навчання розвиток інтересу до обраної професії відбувається і на позакласних заходах: екскурсії на виробництво, зустрічі з випускниками ПУ, які працюють за фахом, або просто зустрічі, бесіди з робітниками-обробниками (це можуть бути і батьки учнів). З цією ж метою силами хлопців оформляється куточок «Нове в обробці», куди учні самі приносять цікаві статті про будівельні матеріали.

На засіданнях предметного гуртка викладач розповідає про досягнення учених минулого століття, порівнює з новітніми досягненнями, причому хлопці активно допомагають у підборі інформації. У всіх цих виступах відображається значущість професії  штукатура в сучасних умовах життя.

Відзначаючи важливість розвитку в учнів інтересу до обраної професії слід мати на увазі, що роль викладача не тільки в тому, щоб пробудити цей інтерес, а в тому, щоб постійно розширювати його. Для цього необхідно:

  •  систематично залучати увагу учнів до можливостей вибраної  професії;
  • підтримувати цю увагу, поки вона не розвинеться в інтерес до професії;
  • закріплювати інтерес до тих пір, поки він не проявиться в діяльності учня;
  • спрямовувати цю діяльність на успішне оволодіння професією.